Postup prodeje

Pojďme se poznat

Vše začíná informativní schůzkou, abychom se blíže poznali a zjistili, v čem Vám mohu pomoci. Představím Vám způsob své práce a vysvětlím průběh prodeje a všeho, co s tím souvisí. Prodej nemovitosti může být časově náročný proces, který vyžaduje poměrně složité právní operace, ale nemějte obavu, budu se snažit Vás nenudit.

Dovolím si nahlédnout pod pokličku Vašich potřeb a celkové situace, ve které se nacházíte. Co potřebujete vyřešit, do kdy chcete nebo musíte prodat, jaká je Vaše představa o ceně a další. Budeme si povídat. Pokud máte na nemovitosti hypotéku nebo jiné omezení, ukáži Vám, jaké jsou možné postupy a jak vše správně řešit a načasovat. Při prodeji je zapotřebí zajistit několik smluvních dokumentů a vyřídit řadu úředních listin. Kupující má spoutu povinností, o kterých často ani neví.

Schůzka trvá obvykle 1-1,5 hod.

Zajistím Vám odborný odhad tržní ceny a doporučím vhodný postup prodeje

Zdarma pro Vás zpracuji odhad reálné tržní ceny. Řídím se nejen aktuální situací na trhu a stavem konkurenčních nabídek ale i uskutečněnými prodeji, které jsou evidovány na katastru nemovitostí. Pracuji s reálnými daty nikoliv jen s nabídkovými cenami, které jsou často zavádějící.

Chcete prodat nebo prodávat?

Předpokládám, že to první. Správně zvolená forma prezentace zaujme bonitní zájemce, kteří jsou ochotni zaplatit nejvyšší cenu. V době internetové hrají důležitou roli nová média a online marketing. Velmi důležitý je kvalitní právní servis provázející celý proces prodeje až do úspěšného převodu na nového majitele. Smluvní dokumenty jsou klientům zhotoveny na míru specializovaným právníkem. Vše pro Vás zajistím.

Každá nemovitost má svůj příběh, kam patří plusy i případná omezení např. právní vady. S ohledem na nemovitosti a lokalitu, ve které se nachází, Vám doporučím i možné úpravy, které mohou zvýšit prodejní výsledek. Odhalíme skrytý potenciál Vaší nemovitosti.

Příprava nemovitosti na prodej není jen inzerce

Samotné fotky v dnešní době k prodeji nestačí. Celková prezentace vyžaduje znalosti realitního trhu, realitního marketingu a obchodní dovednosti. Nemovitost je důležité na prodej správně připravit!

S pomocí profesionálního fotografa a kameramana se osobně postarám o to, aby Váš byt, dům nebo komerční prostor získal špičkovou prezentaci a zanechal v zájemcích silnou stopu.

Smyslem přípravy není tajit negativa ale vyzdvihnout pozitiva a odhalit skrytý potenciál. V rámci přípravy na prodej se řeší i prodejní dokumentace, průkaz energetické náročnosti a další nutné náležitosti. Pokud některé z nich nebudete mít, pomohu Vám s jejich zajištěním.

Prodat za maximum, rychle a bezpečně chce zkušenosti

Ať prodáváte byt, dům, obchod nebo třeba celý rezidenční projekt, o vše se postarám.

S prodejem nemovitostí a realitním marketingem mám bohaté zkušenosti. V posledních patnácti letech jsem připravila stovky prodejních textů pro majitele i velké developery. Ráda pomůžu i Vám. Nabízím špičkový servis za vlídnou cenu, ale pracuji exkluzivně.

Ti nejlepší realitní makléři pracují výhradně exkluzivně, což znamená, že v danou chvíli jimi nabízenou nemovitost neprodává nikdo jiný. Jedině tak mohou dosáhnout maximálního prodejního výsledku a zájemcům o nákup garantovat seriózní obchod. Nemovitosti, které jsou nabízeny více subjekty přímo motivují ke slevě - "Když to koupím přes vás, kolik mi zlevníte?" a realitka zlevní, přestože by šlo prodat za víc, což je špatně!

Bezpečná finanční úschova

Nemovitost přechází na nového majitele až při zápisu jeho nového vlastnického práva do katastru nemovitostí. Ovšem kupující nebude chtít k platbě přistoupit, dokud nebude mít svoji nemovitost jistou. Vy byste zase riskovali, kdybyste souhlasili s převodem, než budete mít jisté své peníze. Na první pohled začarovaný kruh, ale ne tak docela. Řešením je peněžní úschova, která dá oběma stranám (kupujícímu i prodávajícímu) jistotu, že o své peníze/svůj majetek nepřijdou. Se vším Vám pomohu. Advokátní úschova je v ceně realitní provize.

Příprava smluv a právní služby

Všechny smluvní dokumenty jsou šity klientovi na míru specializovaným právníkem. Peníze klientů jsou po celou dobu transakce uloženy na chráněném účtu v advokátní nebo jiné bezpečné úschově  a jsou uvolněny až po úspěšném převodu nemovitosti na nového vlastníka.

Pojďme si vysvětlit, jak celý proces probíhá:

- V jeden den klient podepíše kupní smlouvu (KS) nebo budoucí smlouvu kupní (SOBSK) a současně smlouvu o úschově finančních prostředků (SUFP). Kupní smlouva a návrh na vklad do KN se uloží u schovatele.

- Po příchodu finančních prostředků do úschovny schovatel uvolní kupní smlouvu realitní kanceláři, která podá návrh na vklad nového vlastnického práva do katastru nemovitostí.

Pokud kupující financuje nemovitost hypotékou, bude banka před uvolněním platby požadovat vklad svého zástavního práva na danou nemovitost. V takovém případě je postup tento:

- V jeden den se podepíše SUFP spolu s SOSBK a ZS (zástavní smlouva). SOSBK se předloží bance, kde je sjednána hypotéka, podepsaná úvěrová smlouva a splněné další podmínky nutné pro čerpání hypotéky (pojišťění, bezdlužnost FU, bankovní odhad ceny nemovitosti apod.), ZS se vloží do katastru (za účelem vložení zástavního práva banky na nemovitosti) a tento návrh na vklad se také předloží bance. Klient odešle na účet úschovy domluvenou výši vlastních zdrojů (ideálně předtím, než se vloží ZS do katastru), banka ověří, zda to tak opravdu je a poté uvolní zbývající část kupní ceny na účet schovatele. Schovatel potvrdí, že obdržel celou kupní cenu a klienti se znovu sejdou, aby podepsali KS (V některých případech se podepisuje rovnou smlouva kupní, záleží na podmínkách banky).

Vysvětlení pojmů:
KS (kupní smlouva)
SUFP (smlouva o úschově finančních prostředků)
SOSBK (smlouva o smlouvě budoucí kupní) - pro placení kupní ceny z úvěru

Katastr nemovitostí, finanční úřad a další

Katastr vyřizuje vklady týkající se jedné nemovitosti v pořadí, v jakém dorazily. Zejména v případě financování hypotékou je potřeba dát pozor, aby zástavní smlouvy byly vloženy v pořádku a kompletní, jinak může nedořešený vklad zástavy blokovat zápis vlastnického práva a tím pádem prodlužovat termín výplaty financí prodávajícímu.

Při založení řízení v katastru nemovitostí jsou jeho účastníci nově od 1.1.2014 notifikováni o jeho průběhu. Pokud se žádná ze stran neohradí, katastr nemovitostí v řízení pokračuje po uplynutí lhůty 20 dnů.

Vklad do katastru trvá zpravidla 30-35 dní. Je velmi důležité, aby byl návrh na nový vklad podán správně a KN jej nevrátil zpátky k přepracování, což by vedlo k časovým i finančním výdajům. Tyto věci pečlivě hlídám, aby vše dopadlo skvěle již napoprvé!

Provedení vkladu a vyplacení peněz prodávajícímu

Po provedení vkladu nového vlastnického práva na katastru vyhotovím aktuální list vlastnictví s novým vlastníkem, který předložím schovateli. Teprve na základě tohoto dokumentu provede schovatel výplatu schované částky a může dojít k předání nemovitosti novému majiteli.

Pokud na bytě vázla při koupi zástava (týká se cca 80 % bytů, které vlastníci financovali prostřednictvím hypotečního úvěru), vyplácí se částka až po jejím odstranění, nebo se aspoň na její odstranění částečně váže. Podmínky bank bývají odlišné a je důležité je znát v předstihu. Kupujícímu pomůžeme sjednat výhodný úvěr a podmínky banky aktivně prověříme.

Realitní provize

Výše realitní provize se pohybuje obvykle mezi 3-5 % z prodejní ceny nemovitosti. Záleží na konkrétním případu. V ceně je zahrnut kompletní realitní a právní servis. Provize je vždy součástí kupní ceny, její splatnost je dána Smlouvou o zprostředkování, obvykle splatná podpisem zprostředkovávané (kupní) smlouvy.

facebook   twitter   youtube   blog

© Pavla Temrová Real Estate 2018

Pavla Temrová, Hvězdářská 508/29, 159 00, Praha 5 Velká Chuchle, tel.: +420 602 306 045, email: pavla@pavlatemrova.cz