Server idnes.cz publikuje články v seriálu Reality na pranýři od soukromých zadavatelů. Proč nejsou označeny jako placená reklama?
Všechny je spojuje jedno – šlendrián stavebníků a prodávajících a podvedení a zklamaní kupující na straně druhé. Připravte si kapesníky. Příběhy zoufalých lidí, kteří místo radosti z nového bytu zažívají noční můru v důsledku obřích vad a nedodělků.
Novinové články, které vypadají jako redakční sdělení musí být objektivní
Tyto obsahují příliš mnoho logických chyb a v uvedené rubrice jsou uveřejňovány dlouhá léta, navíc se stejnými citacemi. Lidé, kteří je pravidelně čtou snadno získají dojem, že je každý chce jen okrást a podvést. Jak jinak by v podobných článcích mohlo být opomenuta informace o tom, že s ohledem na NOZ nese prodávájící vůči kupci záruku za skryté vady 5 let od nákupu? Nemluvě o prověření kupní smlouvy nezávislým právníkem, který by měl na podivnosti upozornit.
Často se jedná o uměle vytvářené kauzy
které mají jediný úkol, budit v lidech strach s cílem dělat reklamu společnostem, které je před uvedeným nebezpečím ochrání.
Nechci shazovat důležitost bytové inspekce, kterou prodávajícím naopak aktivně doporučuji, ale tady někdo tlačí na pilu.
Buďme konkrétní: V jednom z takových příspěvků (který si můžete přečíst zde) se dozvídáme, kterak si Radim a Ludmila koupili nový byt v Praze za 8 milionů, z něhož se záhy vyklubal nedodělaný zmetek. Ve zmíněné příspěvku se doslova píše „Sklep je navíc malý. Nemůžeme si nikam dát střešní box na lyže, dvě velká a jedno malé kolo se tam téměř nevejdou, přívěs za kolo pro dítě máme v bytě. Pneumatiky od auta mám naštěstí uskladněny v autoservisu. Nikde v domě není možné jízdní kola opláchnout od bahna,“ .
Informace o bytové jednotce (velikost, rozloha, půdorys, cena apod.) jsou součástí kupní smlouvy. I další citované informace jsou při rozhodování o nákupu nového bytu (navíc v této cenové kategorii, která je poměrně vysoká) zásadní, a tak se nemohu ubránit dojmu, že to celé je prostě nepravděpodobné.
Článek dále pokračuje, dovolím si citovat: „Radim s Ludmilou mají v bytě o rozloze 84 metrů čtverečních jednu koupelnu s WC a vanou, pak druhé WC s umývátkem. „To se nám nyní zdá s odstupem na tuto velikost bytu nedostatečné, chtěli bychom blízko obývacího pokoje malou koupelnu s vanou pro děti a pro návštěvy a dále samostatné WC.“
Není-li uvedený článek reklama, ale seriózní výstup, o jaký konkrétní projekt se jedná, aby předražený zmetek stál osm milionů, klient nevěděl, co je součástí nákupu a bytové dispozice odhalil až po převzetí?
Při nákupu bydlení je studium půdorysu bytové jednotky klíčové, to ví každý, kdo někdy prodával nemovitost. Strašidelné články mohou v určitých případech lidi ochránit, ale současně vrhají špatné světlo na slušné prodávající a na poctivé realitní makléře.
7.3.2016
Pavla Temrová, Certifikovaná realitní makléřka, Praha
Tel: 602 306 045, pavla@temrova.cz
Reference klientů